Brev:
Gider ikke flaske mere ....
11. oktober 2009
Alder:
6 mdr.
Gider ikke flaske mere ....
Hej Helen
For lidt over en uge siden skrev jeg til dig pga. min søn ikke rigtig ville spise skemad. Nu er problemet vendt helt om, så det nu er flasken han ikke rigtig vil have længere. Den sidste uge har han ligesom protesteret lidt, når han fik den og har måttet holde mange pauser med biden i sutten, gråd og virden sig.
Det er gået længere og længere nedad med mængden af mælk, så han nu kun tager 500-600 ml om dagen mod før 800 ml uden problemer. Det er faktisk kun aften flasken han tager (ca. 200 ml) uden de store problemer. De andre gange stopper han efter 50-100 ml. Plejer at tage 150 ml pr. gang. Jeg er så begyndt at give ham en sen aftenflaske, hvor han tager den i søvne. Der ryger ca 150 ned, så han ender på omkring 750 ml i døgnet. Har prøvet at skifte MME mærke uden held.
Han spiser noget mere grød og mos nu (3/4-1 dl) og virker meget mere interesseret, men han får endnu kun 2 måltider. Går op på et måltid mere (havregrød om morgenen) når han bliver 6 mdr. om et par dage. Derudover tilbyder jeg ham en del vand, men ved så ikke helt hvor meget han reelt får.
Han vejer nu 7300g og virker glad og tilfreds. Men det er mig altså en gåde, hvorfor der skal være så mange problemer med flasken nu. Han har ellers elsket den tidligere.
Idag så dagen sådan ud:
Kl. 5.30 120 ml (vender hovedet væk og vil sove)
Kl. 9.00 65 ml (plejer at tage 150 ml)
Kl. 11.25 115 ml
Kl. 12.15 Grød (pæn portion, måske 3/4-1 dl)
Kl. 15.30 100 ml
Kl. 17.00 Kartoffelmos med gulerod (3/4-1 dl)
Kl. 19.00 185 ml
Kl. 22 ?? ikke givet endnu.
Jeg vil gerne høre, hvad du mener om alt dette og om han får mad og væske nok. Er der noget andet jeg kan gøre for at få ham til at tage flasken?? Jeg synes hans bleer er ok tunge.
Hilsen M